Endokrinologija

Endokrinologija je oblast medicine koja se bavi bolestima endokrinog sistema i hormonimaEndokrinolog je lekar specijalista interne medicine, subspecijalista endokrinologije. On, po pravilu dijagnostikuje i leči probleme sa hormonima i komplikacije koje proizilaze iz ovih problema. Bolesti čijim lečenjem se endokrinolog bavi jesu: dijabetes, sterilitet, bolesti štitaste žlezde, menopauza,  osteoporoza, nizak rast, metabolički poremećaji.

Endokrinološki pregled

Pregled endokrinologa je subspecijalistički pregled koji se sastoji od anamneze i fizikalnog pregleda sa posebnim naglaskom na moguće promene koji su tipične za poremećeni rad pojedine žlezde.

Endokrinološki pregled treba uraditi kako bi proverili radi li se kod Vas o poremećaju žlezda sa unutarnjim lučenjem u koje spadaju hipofiza, štitna žlezda, doštitna žlezda, gušterača, nadbubrežne žlezde i polne žlezde tj. kada postoji sumnja ili je dokazano da jedna od gore navedenih žlezda ne radi dobro zbog nedostatka ili prekomerne hormonske aktivnosti. Pregled je potreban i ako postoji sumnja ili je dokazana osteoporoza, ako imate poteškoća zbog prekomerne ili nedostatne telesne težine, ako se uz dosadašnje lekove ne osećate dobro ili kao kontrolni pregled.

Kako se pripremiti za pregled?

Preporučuje se doneti nalaze prethodno uradjenih pretraga i podatke o lekovima koje eventualno uzimate.

Vrhunska zdravstvena nega je naša misija

Uvek u službi pacijenta - poliklinika Echomedica

ordinacija.echomedica@gmail.com